RSS
środa, 09 marca 2016

Wszystko wokół nas toczy się szybko. Same niejednokrotnie nie mamy czasu na nic, jesteśmy w ciągłym biegu, chcemy wszystko zrobić jak najszybciej. Bardzo często oczekujemy również, by wszystkie inne rzeczy można było osiągnąć w takim tempie. Oczekiwania te często dotyczą też diety, utrzymywania odpowiedniego zdrowia fizycznego oraz osiągania pożądanej figury. Czy jednak istnieje dieta cud? Czy jest sposób, dzięki któremu możemy osiągnąć wymarzoną wagę i figurę w błyskawiczny i prosty sposób? Czy to może po prostu pobożne życzenie, a fraza ta powinna brzmieć „dieta cud… jak schudniesz”?

Myśląc o diecie cud, myślimy zazwyczaj o takiej diecie, która pomoże nam bardzo szybko schudnąć (najlepiej jeszcze bez aktywności fizycznej) i będzie zupełnie nieszkodliwa dla naszego zdrowia (nie będzie w żaden sposób wyniszczać czy osłabiać naszego organizmu). Choć możemy mieć ogromną nadzieję na znalezienie takiej właśnie idealnej i uniwersalnej diety, która pomoże nam zadbać o piękny i zdrowy wygląd, musimy niestety szczerze powiedzieć, że dieta cud nie istnieje. Jest tak z prostego powodu – każda z nas ma inne preferencje żywieniowe, metaboliczne i zdrowotne. Ze względu na to, że na każdą z nas mogą działać stymulująco różne rzeczy, różne też będą diety, które w poszczególnych przypadkach będą odnosić sukcesy.

Możesz szukać odpowiedniej dla siebie diety metodą prób i błędów. Musisz mieć jednak świadomość, że tego typu działanie może niejednokrotnie przynieść więcej szkody niż pożytku. Jeśli naprawdę poważnie myślisz o odchudzaniu, ale i o swoim zdrowiu, najlepszym rozwiązaniem będzie wizyta u dietetyka. Przeprowadzi on odpowiednie badania, zrobi wywiad i będzie mógł stworzyć racjonalną i skuteczną dietę dla Ciebie. Twoją prywatną dietę cud. Musisz też wiedzieć, że dieta cud bez aktywności fizycznej, przestaje być cudem. By organizm mógł być zdrowy, musi być sprawny fizycznie. To żelazny warunek zdrowego sposobu odżywiania się i zrzucania wagi.

Nie narzucaj sobie z dnia na dzień niesamowicie restrykcyjnych diet, o których dowiedziałaś się od koleżanki czy z Internetu. Może się zdarzyć, że pomogą Ci one zrzucić kilka kilogramów, jednak schudniesz kosztem swojego zdrowia i możesz się nabawić długotrwałych konsekwencji Twoich decyzji. Taka gra nie jest warta świeczki. Nie próbuj schudnąć za wszelką cenę na własną rękę.

Naprawdę w tej sytuacji warto skorzystać z porad specjalisty – on pomoże Ci dobrać optymalne żywienie, dzięki któremu sukcesywnie będziesz zrzucać wagę (o ile oczywiście będziesz się stosować do zaleceń i uprawiać jakąś aktywność fizyczną).

Nie przesadzaj również z suplementami diety, które mają wspomagać odchudzanie. Pamiętaj, że herbatka odchudzająca nic nie pomoże, jeśli przy okazji nie będziesz też biegać, uprawiać aerobiku czy zdrowo i odpowiednio się odżywiać. Kwestię suplementów również należy przedyskutować ze specjalistą – on najlepiej wie, co może Ci pomóc, dlatego też naprawdę warto skorzystać z jego doświadczenia i wiedzy.

08:42, sportowo1612
Link Komentarze (1) »
wtorek, 08 marca 2016

Po raz kolejny sobie obiecujesz, że już nie będziesz podjadać między posiłkami. Mówisz, że już nie ruszysz fast-foodów, że chipsy i ciasteczka idą w odstawkę. Że czekolada i cukierki to dla Ciebie przeszłość. Tylko co z tego, skoro prędzej czy później znów sięgniesz po paczkę jakichś chrupków czy po inne jedzenie, które wcale nie pomaga Ci w utrzymaniu wagi. Znasz to?

Pewnie nie raz się z tym zmagałaś. Nie raz zastanawiałaś się, co się dzieje z Twoją wolą, że nie potrafisz sobie odmówić tej małej przyjemności podjadania. Czy istnieje w ogóle jakiś sposób na to, by przestać podjadać?

Na początek spróbuj po prostu zmniejszyć ilość jedzenia, jakie spożywasz w momencie silnych emocji czy z powodu nudy. Problemem podjadania jest to, że zazwyczaj "napychamy się" ile tylko się da. Spróbuj więc w początkowej fazie walki z podjadaniem po prostu podzielić sobie Twoje smakołyki na mniejsze porcje. Zamiast zjeść całą paczkę chipsów, weź jej połowę. Zamiast zamówić duży kebab, weź jak najmniejszy. Jeśli odstawisz wszystko nagle, Twój apetyt będzie jeszcze rósł. W myśl zasady, że zakazany owoc smakuje najlepiej.

Ustal konkretne godziny swoich głównych posiłków i ich nie omijaj. Dzięki temu Twój organizm będzie zasilany odpowiednimi porcjami kalorycznymi i nie będzie aż tak mocno odczuwał głodu. Jeśli zaplanujesz 5 nie dużych posiłków w ciągu dnia, będzie Ci łatwiej opanować pragnienie podjadania. 

Dobrym pomysłem jest również przeanalizowanie sytuacji, w których najczęściej sięgasz po dodatkową przekąskę. Być może dzieje się to wtedy gdy jesteś przemęczona lub zestresowana. Lub wtedy gdy coś Cię zdenerwuje? A może czekoladą i ciastkami chcesz się jakoś rozweselić? Ustalenie tego, w jakich sytuacjach najczęściej sięgasz po paczkę chipsów, sprawi, że będziesz świadoma swoich słabości i będziesz mogła wówczas zupełnie rozmyślnie omijać kuchnię. Z podjadaniem walczy wiele z nas. Ważne jest, żeby sobie nie odmawiać, jeśli mamy na coś ogromną ochotę, jednak koniecznie musimy zwracać uwagę na porcje zjadanych przekąsek. Tak naprawdę w tym tkwi cały problem z podjadaniem - chodzi o ilość. Jeśli będziesz w stanie ograniczyć się do jednego ciastka zamiast połowy paczki to będzie Twój sukces!

POWODZENIA!

poniedziałek, 07 marca 2016

Maseczka miodowa

Wymieszaj:

  • łyżkę naturalnego płynnego miodu
  • sok z połowy cytryny
  • 5 kropli olejku ze słodkich migdałów
  • nałóż na twarz na ok. 15 min
  • spłucz podgrzaną wodą mineralną
  • maseczkę można stosować raz w tygodniu dla każdego typu cery
  • Miodowy krem zmiękczający do stóp

  • Połącz:
  • łyżeczkę zmielonego cynamonu
  • dwie łyżki scukrzonego naturalnego miodu
  • wymasuj mieszanką stopy
  • spłucz letnią wodą
  • stosuj, kiedy poczujesz, że skóra jest przesuszona.
09:54, sportowo1612
Link Dodaj komentarz »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 9